Flowers & Bees

Saturday, July 9, 2011

BERSIH 2.0 :: Heavy traffic menyebabkan system down

Assalamualaikum

Seperti yang kita sedia maklum, perarakan BERSIH 2.0 sedang menghangatkan Malaysia.
Disebabkan traffic yang gila naik mencanak ada beberapa web yang sistem down. Antaranya malaysiakini.com .


Nuff pun join BERSIH 2.0 juga agaknya

CZ pelik, kenapa langsung tak ada trafik hari ni, sebab selalunya kalau dah blogwalking pun, paling teruk pun 1 visitor tu ada dah. Ni langsung hilang. Manakah semuanya?? Takkan la sebab CZ buat blog baru, trafik pun hilang? Atau semua pelawat pergi join BERSIH 2.0 kat Kuala Lumpur tu??

Ni pula mutakhir daripada Berita Harian Online


Najib puji rakyat yang menentang perhimpunan haram 
2011/07/09
PUTRAJAYA: Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak memuji rakyat yang hadir pada perasmian Hari Koperasi Negara 2011 di sini hari ini, yang menunjukkan mereka menentang perhimpunan haram yang dicetuskan segelintir masyarakat di negara ini. "Jelas, ribuan yang hadir (hari ini) adalah mereka yang menentang perhimpunan haram yang hendak dilakukan oleh sebahagian di kalangan masyarakat kita. - berita lanjut


Tiba-tiba CZ tertanya, apakah akan berlaku kepada Malaysia selepas ini?? Dulu, kita belajar sejarah, agar JANGAN DIULANGI SEJARAH tapi bila macam ni, terasa, eyh..ni bukan ulangi sejarah ke?? Pihak luar pula hanya tunggu masa untuk campur tangan kerana apabila politik sesebuah negara bergolak, senang mereka nak buat kerja.

CZ doakan, pihak luar tidak masuk campur, dan semoga negara ni dipimpin oleh mereka yang adil, jujur, amanah dan telus dalam melaksanakan tanggungjawab. amin..




2 lovers:

Unknown said...

setuju dgn pendapat kamu..
kami tak mahu dijajah..

tak mahu...
cukuplah dah bersihkan dalam dan luar diri sendiri......

1 MALAYSIA!!

Cik Tim said...

Kak Ayu : tah la.. pemimpin ni sepatutnya kena faham semua benda nih.

Post a Comment

Thanks for dropping me a comment. =)