Flowers & Bees

Thursday, July 7, 2011

HEALTH :: ASK ME HOW

Assalamualaikum

Berdasarkan statistik yang dikeluarkan oleh Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO), kira-kira 1.6 billion orang dewasa di seluruh dunia didapati mengalami masalah berat badan yang berlebihan. Sekurang-kurangnya 400 juta orang dewasa mengalami masalah obesiti morbid. Sekurang-kurangnya 500,000 kematian adalah disebabkan oleh obesiti morbid yang dicatatkan setiap tahun. Malah angka ini akan meningkat dari tahun ke tahun.

Obesiti adalah masalah yang serius di Malaysia. Sehinggakan penjualan nasi lemak di sekolah juga adalah tidak digalakkan. Hal ini kerana mereka beranggapan nasi lemak menjadi punca kepada obesiti.  Sebenarnya, bukan sahaja nasi lemak yang mampu menjadikan sesorang itu obes!

Antara penyebab obesiti :-
  • Kurang senaman
  • Genetik
  • Kurang air dalam badan
  • Tahap metabolisma semakin kurang berikutan peningkatan usia
  • Tabiat pemakan yang tidak sihat. Contohnya, mengambil sesuatu makanan yang mengandungi kalori yang berlebihan ; kalori yang tidak dibakar akan menjadi lemak
Sebenarnya, kita bukan sahaja diancam masalah obesiti jika tidak menjaga cara atau corak pemakanan dari sekarang. Malah kita juga berpotensi menghadapi masalah darah tinggi, sakit jantung; serangan jantung secara tiba-tiba. Apabila keadaan menjadi semakin serius, tanpa sedar kita akan mengambil ubat-ubatan untuk membantu tubuh kita berfungsi dengan baik. Akan tetapi ADAKAH ANDA TAHU??

PENGAMBILAN UBAT-UBATAN menyebabkan kita berisiko untuk menerima masalah buah pinggang kerana seperti yang kita sedia maklum, ubat-ubatan mempunyai kandungan dadah. Dalam setiap ubat, berlainan jenis dadah ; bergantung kepada sakit. Pernahkah anda terfikir itu?? Tidakkah itu merbahaya?? Atau anda tidak dapat lagi melihat apa yang CZ cuba sampaikan??

Dalam setiap ubat terdapat dadah yang berlainan jenis. Apabila anda mempunyai sakit dan mengambil ubatan, tanpa anda sedar, sebenarnya anda membahayakan diri sendiri. Kerana ubat akan akan bercampur dan ia mampu membuatkan ANDA MENGALAMI MASALAH BUAH PINGGANG.

CZ berikan satu contoh dimana seorang artis ini ingin menjaga reputasinya, beliau sanggup mengambil pil kurus untuk mengekalkan potongan badan / body shape yang menawan. Disebabkan beliau mengambil pil kurus, beliau tidak boleh tidur, dan disebabkan masalah tersebut, beliau mengambil pula pil tidur. Setelah sekian lama mengamalkan tabiat itu, akhirnya beliau mati akibat kompilasi ubat yang diambil.

Tidakkah itu adalah sesuatu yang merugikan?

Bagi perempuan, CANTIK adalah sinonim bagi mereka. Maka, mereka lebih percayakan ubatan yang pelbagai dipasaran tanpa menganbil tahu kandungan yang ada di dalam ubatan tersebut. Jika mereka menghadapi masalah berat badan melampau, mereka akan mencuba semua produk jika mampu. Tidak kira lah secara menelan ubat atau pil kurus, mengamalkan diet yang tidak sihat, secara pembedahan dan sebagainya.

Wahai wanita di luar sana, sebenarnya kunci untuk cantik satu sahaja. Amalkan pemakanan yang sihat Cantik adalah subjektif. Cantik juga tidak semestinya kurus. Ada juga mereka yang kurus tetapi mempunyai masalah kolestrol yang tinggi. Yang penting, anda SIHAT!

CZ ingin memberitahu anda semua. KHAS UNTUK MEREKA YANG OBES, kebanyakkan barangan yang dijual di pasaran adalah untuk kurus semata. Apabila anda berhenti menggunakan produk, berat anda akan naik dengan MENDADAK! Betul tak?? CZ tidak beromong kosong. Ni adalah kenyataan seorang kawan CZ dimana abangnya mengambil produk untuk kurus, tetapi apabila berhenti makan produk, berat naik mendadak. Malah ada juga kawan-kawan CZ yang begitu. Tidakkah itu sesuatu yang menyedihkan??

Mari CZ gembirakan hati anda semula. CZ sendiri menggunakan produk ini. HERBALIFE. Anda pernah dengar?? Mesti pernahkan?? CZ hilang 3KG dalam 1 minggu *weight reduced depends on urself.



Secara ringkasnya, HERBALIFE adalah suatu produk yang amat berkesan dan ia adalah makanan untuk sel. Apabila sel tu sihat, tisu, organ, sistem, organism pun akan sihat!! Malah, dengan HERBALIFE anda boleh REDUCE WEIGHT, GAIN WEIGHT, MAINTAIN WEIGHT secara sihat tanpa perlu ikat perut tak makan!!

Bagi anda yang menghadapi masalah berat badan yang berlebihan dan berminat untuk mengetahui bagaimana kah caranya ingin menurunkan berat, silalah komen di ruangan komen di akhir entri CZ.

CZ akan cuba bantu anda. =) Terima kasih.

0 lovers:

Post a Comment

Thanks for dropping me a comment. =)